Text
THE RESPONSES ;OF STUDENTS TOWARDS ENGLISH NATIVE SPEAKER'S TEACHING METHOD AT ONLINE INTERMEDIATE SPEAKING CLASS OF TITIK NOL ENGLISH COURSE
ABSTRACT
Khoirun Nisa’, Indah, 2021, The Responses of Students towards English Native Speaker Teaching Method at Online Intermediate Speaking Class of Titik Nol English Course, Thesis, English Teaching Learning (TBI), Tarbiyah Faculty, State Islamic Institute (IAIN) Madura, Advisor : Eva Nikmatul Rabbianty, M.Pd
Keywords : Student Response, English Native Speaker, Teaching Method
Currently, having good speaking ability is considered as a priority for language learners. That is why setting several methods by teacher is important. Learning foreign language is different with learning first language, so the material and method which exist must be appropriate to support the increasing of students’ speaking ability. Every different teacher and method that are available in the classroom will make the students have response whether they like them or not. Therefore the researcher is interesting to conduct a research on the responses of students towards English native speaker teaching technique at online intermediate speaking class of Titik Nol English Corse.
The mainly purpose of this research is to increase the knowledge. In other sides the researcher wants to know the method which English native speaker used and the students response toward English native speaker teaching method. This research is qualitative descriptive. The data are taken from interview with English native speaker and the students. It is also obtained from online observation. In checking the authenticity of the data, triangulation method is used in this study.
Based on the observation and interviews conducted in this research, English native speaker used Direct Method to teach online intermediate speaking class since he practiced English speaking directly with students, then gave some corrections about the errors. The responses style made by students are obedient student response style, dependent student response style, independent student response style, pretentious student response style and stolid student response style since one students make more than one response style and all of students feel happy to be taught by English native speaker.
From the results of analysis which has been done by researcher at Online intermediate speaking class, it is clear that the method used by English native speaker is direct method and that method is very appropriate since all of the students become active in the class.
ABSTRAK
Khoirun Nisa ', Indah, 2021, Respon Mahasiswa Terhadap Metode Pengajaran Native Speaker Bahasa Inggris di Kelas Intermediate Speaking Online Titik Nol Kursus Bahasa Inggris, Skripsi, English Teaching Learning (TBI), Fakultas Tarbiyah, Institut Agama Islam Negeri (IAIN) Madura, Pembimbing : Eva Nikmatul Rabbianty, M.Pd
Kata Kunci: Respon Siswa, Penutur Asli Bahasa Inggris, Metode Pengajaran
Saat ini, kemampuan berbicara yang baik dianggap sebagai prioritas bagi pembelajar bahasa. Itulah mengapa menetapkan beberapa metode oleh guru itu penting. Pembelajaran bahasa asing berbeda dengan pembelajaran bahasa ibu, sehingga materi dan metode yang ada harus sesuai untuk mendukung peningkatan kemampuan berbicara siswa. Setiap guru dan metode berbeda yang tersedia di kelas akan membuat siswa memiliki respon apakah mereka suka atau tidak. Oleh karena itu, peneliti tertarik untuk melakukan penelitian tentang tanggapan siswa terhadap teknik pengajaran penutur asli bahasa Inggris pada kelas berbicara menengah online Titik Nol English Corse.
Tujuan utama dari penelitian ini adalah untuk menambah pengetahuan. Selain itu peneliti ingin mengetahui metode yang digunakan penutur asli bahasa Inggris dan tanggapan siswa terhadap metode pengajaran penutur asli bahasa Inggris. Penelitian ini bersifat deskriptif kualitatif. Data diambil dari wawancara dengan penutur asli bahasa Inggris dan siswa. Itu juga diperoleh dari observasi online. Dalam memeriksa keabsahan data digunakan metode triangulasi dalam penelitian ini.
Berdasarkan observasi dan wawancara yang dilakukan dalam penelitian ini, penutur asli bahasa Inggris menggunakan metode langsung untuk mengajar kelas berbicara menengah online sejak dia berlatih berbicara bahasa Inggris secara langsung dengan siswa, kemudian memberikan beberapa koreksi tentang kesalahan tersebut. Gaya respon siswa yang dibuat adalah gaya respon siswa yang patuh, gaya respon siswa dependen, gaya respon siswa mandiri, gaya respon siswa yang sombong dan gaya respon siswa yang kaku karena satu siswa membuat lebih dari satu gaya respon dan semua siswa merasa senang diajar oleh siswa. Penutur asli bahasa Inggris.
Dari hasil analisis yang telah dilakukan oleh peneliti di kelas Intermediate Speaking, terlihat jelas bahwa metode yang digunakan oleh penutur asli bahasa Inggris adalah metode langsung dan metode tersebut sangat sesuai karena semua siswa menjadi aktif di dalam kelas.
Tidak tersedia versi lain