Text
AN ANALISYS OF CHANGING VERB ON WRITING RECOUNT TEXT AT 8th GRADE IN MTS RIYADUL ULUM BICORONG PAKONG
ABSTRACT
Ellyana Ariestiqamah, 2020, An Analysis Of Changing Verb On Writing
Recount Text At Eight Grade In MTs Riyadul Ulum Bicorong Pakong. Thesis,
English Teaching and Learning Program (TBI), The State Islamic Institute of
Madura. Advisor: Drs. Moh. Mashur Abadi, M. Fil. I.
Key word: Verb, Writing, Recount Text.
In learning English language students should comprehend four skills, they
are: speaking, listening, reading, and writing. Writing is one of language skills
which needs more practice. It is a complex and time consuming process. Writing
is a complex process that the writers can express the ideas in their mind to be
obviously. Writing can motivated us to think and learn to communicate and to use
our mind as a reflection. Verb is a word that expresses action or otherwise helps to
make a statement. All verbs help to make a statement. Some help to make a
statement by expressing action. The action expressed maybe physical, as in the
case of such verbs as hit, play, blow, and run, or it may be mental, as in think,
know, imagine, believe. Recount is a text which retells event or experiences in the
past. The purpose of recount text is to inform or to entertain the audience. So,
recount text is a kind of text that tells the reader about someone’s experiences or
event that happen in the past.
The research focus of this research is how does the student use the verb on
writing recount text at 8th grade in MTs Riyadul Ulum Bicorong Pakong.? How
does the teacher and students solve the problem of using verb and changing verb
on writing recount text at 8th grade in MTs Riyadul Ulum Bicorong Pakong.?
In this research used descriptive qualitative, The data mostly gathered
from the observation, interview and documentation. The number of the students is
eleven out of seventeen students. The data analysis that is used by researcher are
data reduction, data display and verification.
The result from this study shows that the error of past verb which is
divided into regular and irregular verb. So, the students were confused because it
is not available in Indonesian language. The students made errors in producing
verb two in past form. They failed to recognize of changing verb one to verb two
in regular and irregular verbs. The teacher solves the problem of using verb and
changing verb ask memorizing vocabulary and give assignment to students. The
student solves the problem of using verb and changing verb by memorizing
vocabulary and doing the assignment from the teacher.v
ABSTRACT
Ellyana Ariestiqamah, 2020, Analisis Mengubah Kata Kerja Pada Penulisan Teks
Recount Kelas Delapan Di Mts Riyadul Ulum Bicorong Pakong. Skripsi, Tadris
Bahasa Inggris (TBI), Institut Agama Islam Negeri Madura, Pembimbing: Drs.
Moh. Mashur Abadi, M. Fil. I.
Keyword: Kata Kerja, Menulis, Teks Recount.
Dalam belajar bahasa Inggris siswa harus memahami empat keterampilan,
yaitu: berbicara, mendengarkan, membaca, danmenulis. Menulis adalah salah satu
keterampilan bahasa yang membutuhkan lebih banyak latihan. Ini adalah proses
yang kompleks dan memakan waktu. Menulis adalah proses yang kompleks
sehingga penulis dapat mengekspresikan ide-ide dalam pikiran mereka menjadi
jelas. Dengan menulis dapat memotivasi kita untuk berpikir dan belajar
berkomunikasi dan menggunakan pikiran kita sebagairefleksi. Kata kerja adalah
kata yang mengungkapkan tindakan atau membantu membuat pernyataan. Semua
kata kerja membantu membuat pernyataan. Beberapa orang membantu membuat
pernyataan dengan mengungkapkan tindakan.Tindakan yang diungkapkan
mungkin fisik, seperti dalam kasus kata kerja seperti memukul, bermain, meniup,
dan berlari, atau mungkin mental, seperti dalam berpikir, tahu, bayangkan,
percaya. Recount adalah teks yang menceritakan kembali peristiwa atau
pengalaman di masa lalu. Tujuannya adalah untuk memberi informasi atau untuk
menghibur penonton.Jadi, teks recount adalah sejenis teks yang memberitahu
pembaca tentang pengalaman atau peristiwa seseorang yang terjadi di masalalu.
Fokus penelitian dari penelitian ini adalah bagaimana siswa menggunakan
kata kerja pada menulis teks recount di kelas 8 di MTs Riyadul Ulum Bicorong
Pakong.? Bagaimana guru dan siswa memecahkan masalah menggunakan kata
kerja dan mengubah kata kerja pada menulis teks recount di kelas 8 di MTs
Riyadul Ulum Bicorong Pakong.?
Dalam penelitian ini digunakan deskriptif kualitatif, data sebagian besar
dikumpulkan dari observasi, wawancara dan dokumentasi. Jumlah siswa adalah
tujuhbelas siswa. Analisis data yang digunakan oleh peneliti adalah reduksi
data,tampilan data, dan verifikasi.
Hasil dari penelitian ini menunjukkan bahwa kesalahan kata kerja lampau
yang dibagi menjadi kata kerja beraturan dan tidak beraturan cukup
membingungkan bagi siswa karena tidak tersedia dalam bahasa Indonesia. Siswa
membuat kesalahan dalam menghasilkan kata kerja kedua dalam bentuk masa
lampau. Mereka gagal mengenali perubahan kata kerja pertama ke kata kerjavi
kedua dalam kata kerja teratur dan tidak teratur. Guru memecahkan masalah
menggunakan kata kerja dan mengubah kata kerja adalah meminta menghafal
kosakata dan memberikan tugas kepada siswa. Siswa memecahkan masalah
menggunakan kata kerja dan mengubah kata kerja menghafal kosakata dan
melakukan tugas dari guru.
Tidak tersedia versi lain