Text
THE IMPLEMENTATION OF CAT AND MOUSE GAME ON STUDENTS' ENGLISH SPEAKING SKILL OF SEVENTH GRADE AT SMP MA'ARIF 5 PAMEKASAN
ABSTRACT
M. Bahrul Walid, 2020, The Implementation of Cat and Mouse Game on
Students’ English Speaking Skill at The Seventh Grade of SMP Ma’arif 5
Pamekasan, Thesis, English Teaching Learning Program (TBI), Tarbiyah Faculty,
State Islamic Institute Of Madura. Advisor: Afifah Raihany, M.Pd.
Key words: Speaking, Cat and Mouse Game
This thesis describes the implementation of cat and mouse game which is
used by the teacher in teaching English speaking skill.
In this research, there are three research focuses. They are how does the
teacher implement Cat and Mouse game on students’ speaking skill, what are the
advantages of cat and mouse game, and what are the disadvantages of cat and
mouse game on students' English speaking skill at seventh grade of SMP Ma’arif
5 Pamekasan
This research was qualitative research and used descriptive research. The
location of this research was at SMP Ma’arif 5 Proppo Pamekasan. The researcher
had two limitations, they were the teacher and the students at the seventh grade of
SMP Ma’arif 5 Pamekasan. Three instruments that were used were interview,
observation and documentation. Beside that, the researcher used three techniques
to analyzed the data, they were data reduction, data display and conclussion or
verification drawing.
The research findings of the implementation cat and mouse game on
students’ speaking skill at the seventh grade of SMP Ma’arif 5 Pamekasan were
success. Based on the result of interview to the teacher and some students at the
seventh grade of SMP Ma’arif 5 Pamekasan, the implementation of cat and mouse
game runs well and makes the students active to speak English. The teacher
implemented the game based on the steps of the game. The advantages of cat and
mouse game for a teacher are can teach speaking in various way, train students to
be active and confident while for the students are, make students active and
enjoyable in learning speaking, improve students speaking ability, make students
understand easily what they learn, increase students enthusiasm in learning
English.
Based on the research findings above, this research is suggested for the
teacher who is expected to be able to use other strategies or techniques to motivate
the students. For the students, they should increase and often practice speaking
English especially in teaching learning process. For the readers, they can use this
research of game in teaching learning process. The last suggestion is for other
researchers to do the same research but in different aspect.ABSTRAK (Bahasa Indonesia)
M. Bahrul Walid, 2020, The Implementation of Cat and Mouse Game on
Students’ English Speaking Skill at The Seventh Grade of SMP Ma’arif 5
Pamekasan, Skripsi. (TBI), Jurusan Tarbiyah, Institut Islam Negeri (IAIN)
Madura. Pembimbing: Afifah Raihany, M.Pd.
Kata Kunci: Speaking, Cat and Mouse Game
Skripsi ini menjelaskan tentang implementasi permainan tikus dan kucing
yang digunakan oleh guru dalam mengajar speaking.
Dalam penelitian ini, ada tiga fokus penelitian. Mereka adalah bagaimana
guru menerapkan permainan tikus dan kucing pada keterampilan berbicara siswa,
apa saja manfaat permainan tikus dan kucing dan apa saja kekurangan permainan
tikus dan kucing pada keterampilan berbicara siswa kelas tujuh SMP Ma’arif 5
Pamekasan.
Penelitian ini adalah penelitian kualitatif dan menggunakan penelitian
deskriptif. Lokasi penelitian ini di SMP Ma’arif 5 Pamekasan. Peneliti
mempunyai dua batasan, mereka guru dan siswa kelas tujuh SMP Ma’arif 5
Pamekasan. Tiga instrumen penelitian yang digunakan adalah interview,
observasi, dan dokumentasi. Selain itu, peneliti menggunakan tiga tehknik untuk
menganalisis data, mereka adalah pengurangan data, memindahkan data, dan
kesimpulan atau pembuktian.
Penemuan penelitian atas pelaksanaan permainan tikus dan
kucing pada kemampuan berbicara siswa di kelas tujuh SMP Ma’arif 5
Pamekasan berjalan sukses. Berdasarkan hasil interview dari guru dan sebagian
siswa di kelas tujuh SMP Ma’arif 5 Pamekasan, guru mengatakan bahwa dengan
menggunakan game tikus dan kucing siswa-siswa bisa meningkatkan kemampuan
beerbicara mereka dengan membuat percakapan dengan dengan temannya.
Permainan ini juga membuat kelas menjadi lebih interaktif dan menyenangkan.
Siswa – siswa mengatakan bahwa mereka bisa mengerti dengan mudah apa yang
mereka pelajari. Mereka juga merasa antusias dan aktif dalam belajar bahasa
inggris. Itu menunjukkan bahwa kemampuan berbicara mereka lebih baik.
Berdasarkan penemuan penelitian di atas, penelitian ini
disarankan untuk guru yang diharapkan mampu menggunakan strategi atau teknik
yang lain untuk memotivasi siswa. Untuk siswa, mereka seharusnya
meningkatkan dan sering berlatih berbicara bahasa inggris khususnya dalam
kegiatan belajar mengajar. Untuk pembaca, mereka bias menggunakan penelitian
permainan ini dalam kegiatan belajar mengajar. Saran terakhir untuk peneliti
yang lain untuk melakukan penelitian yang sama dengan aspek yang berbeda
Tidak tersedia versi lain