Text
The Use of English Song in Practising Speaking Fluency of The Stedents’ Eleventh Grade at MA Al Aliyah Camplong Sampang
v
ABSTRACT
Hidayat Walidi, 2020. The Use of English Song in Practising Speaking Fluency of
The Stedents’ Eleventh Grade at MA Al Aliyah Camplong Sampang. Under graduate,
Thesis, English Teaching Learning Program (TBI), State Islamic Institute (IAIN) of
Madura. Advisor: Fadilah, M.Pd.
Keywords: English Song, Speaking Practising
Speaking is one of the central elements of communication. In English
foreign language teaching, it is an aspect that need, a special attention and
instruction. In order to provide effective instruction, it is necessary for teacher of
English foreign language to examine the factors, conditions, and components that
underline speaking effectiveness to help learner speak English fluenly and
appropriately.
There are two research focus in this study. The first is how does the English
song used in MA Al Aliyah Camplong, the second is what are the adventages of
English teacher in using English song in speaking practising at MA Al Aliyah
Camplong
In this research, the researcher conducted the research to find out the
answer of those questions have explained above. This study use a qualitative
approach. The researcher described all the finding from the research, therefore
this research used descriptive research design. The researcher used observation,
review and documentation.
The result of this study shows that the teacher used English song in
speaking practising of the students’ eleventh grade at MA Al Aliyah Camplong in
teaching learning process, The teacher can used the song in speaking practising
well and it is suitable media to make all students have the opportunity to speak,
this methode also makes students interested in enthusiasm and happy to take
speaking classes. The problem occurs because students don’t know how to
manage the time than the students don’t know the vocabularies and the student
need long time to memorize the song tobe fluent. When problems arise in the
learning process speaking to the teacher immediately provides a solution by
discoursing students, to control the time the teacher helps students who have
difficulty.
Basedon of the result above, it is recommended for the Tutor that this
method of using English song can be used for English subject or speaking.
Hopefully, this research provides new knowledge for all, especially in the context
of education.vi
Abstrak
Hidayat Walidi,2020. Kegunaan Lagu Bahasa Inggris Dalam Melatihan Bercakap
Dengan Lancar Kepada Siswa Kls Sebelas MA Al Aliyah Camplong Tahun
Pelajaran 201 9.Skripsi, Program Study Bahasa Inggris (TBI), Tarbiyah, Institut
Agama Islam Negeri (IAIN) Madura. Pembimbing: Fadilah, M.Pd.
KataKunci: LaguBahasaInggris,MelatihPercakapan.
Berbicara adalah salah satu elemen utama komunikasi dalam pengajaran
bahasa asing.Ini adalah aspek yang memerlukan perhatian dan pengajaran khusus
untuk memberikan pengajaran yang efektif, perlu bagi guru bahasa inggris untuk
memeriksa kondisi, faktor, dan komponen yang mengaris bawahi keefektifan
berbicara untuk membantu peserta didik berbahasa inggris dengan lancer dan
tepat.
Ada dua focus penelitian dalam penelitian ini. Yang pertama yaitu
Bagaimana Lagu Bahasa inggris di gunakan dalam melatih kelancaran berbicara
bahasa inggris di MA Al Aliyah Camplong, Apa kegunaan Lagu Bahasa Inggris
kepada guru yang mengajarkan murid di MA Al Aliyah Camplong
Dalam penelitian ini, peneliti melakukan penelitian untuk mengetahui
jawaban dari pertanyaan-pertanyaan yang telah dijelaskan di atas.Penelitian ini
menggunakan pendekatan kualitatif. Peneliti menggambarkan semua temuan dari
penelitian, oleh karena itu penelitian ini menggunakan desain penelitian deskriptif.
Peneliti menggunakan observasi, review dandokumentasi.
Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa guru dalam mendeskripsikan lagu
bahasa inggris secara terencana dalam proses belajar mengajar, Guru dapat
menerapkan lagu bahasa inggris dengan baik dan ini merupakan pembelajaran
yang cocok untuk membuat semua siswa memiliki kesempatan untuk berbicara
bahasa inggris, metode ini juga membuat siswa tertarik dalam antusias medan
senang mengambil kelas berbicara bahasa inggris. Masalah yang terjadi karena
siswa tidak tahu cara mengatur waktu, kemudian siswa tidak tahu kosa kata dan
siswa perlu waktu lama untuk mengatakan kata atau kalimat yang ingin
disampaikan..Ketika masalah muncul dalam proses pembelajaran berbicara guru
segera memberikan solusi dengan mengajari siswa, untuk mengontrol waktu dan
membantu siswa yang mengalami kesulitan
Hasil dari penelitian ini disarankan bagi guru bahwa metode ini orang dapat
digunakan untuk subjek bahasa Inggris atau berbicara. Dan semoga penelitian ini
memberikan pengetahuan baru bagi semua, terutama dalam konteks pendidikan.
Tidak tersedia versi lain