Text
THE ANALYSIS OF SYNTACTIC TRANSLATION ERROR ON STUDENTS WRITING TASK AT THE ELEVENTH GRADE OF ISLAMIC SENIOR HIGH SCHOOL BUSTANUL ULUM SUMBER ANOM ANGSANAH PAMEKASAN
ABSTRACT
Moh. Rifqi, 2019, The Analysis of Syntactic Translation Error on Students of the Eleventh Grade at Islamic Senior High School Bustanul Ulum Sumber Anom Angsanah. Under graduate, thesis, English teaching and learning program, advisor Drs. Mosleh Habibullah, M.Pd.
Keyword: Translation, Syntactic Error, Writing
Translation is an act, process, or instance of translating as a rendering from one language into other. Translation is an operation performed on languages: a process of substituting a text in one language for a text in another. In the test of narrative text by the tittle Timun Emas, the syntactic error can see the word that has translated by the students. In phenomena that the research find the syntactic error in conducting test at Islamic Senior High School Bustanul Ulum Angsanah and the researcher will analyze it.
Based the phenomena, there are two research problems of the study. The first, What kinds of Syntactic Translation Error on Students Writing Task of the Eleventh Grade at Islamic Senior High School Bustanul Ulum Sumber Anom Angsanah ?. The second, How is Syntactic Translation Error on Students Writing Task of the Eleventh Grade at Islamic Senior High School Bustanul Ulum Sumber Anom Angsanah ?.
Based on the research problem above, there are two research objectives. The first, To know Syntactic Translation Error on Students Writing Task of the Eleventh Grade at Islamic Senior High School Bustanul Ulum Sumber Anom Angsanah. The second, To Explain the kinds of Syntactic Translation Error on Students Writing Task of the Eleventh Grade at Islamic Senior High School Bustanul Ulum Sumber Anom Angsanah.
The researcher got the data from test in Islamic Senior High School Bustanul Ulum Angsanah of eleventh grade. Observation to know how many students at the class. Documentation is contents a things relate to this research. So there are three method to get the data, namely; observation, test and documentation.
ABSTRACT
Moh. Rifqi, 2019, Analisis kesalahan terjemahan sintaksis pada siswa kelas 11 di MA. Bustanul Sumber Anom Anom Angsanah. Under graduate, skripsi, Tarbiyah, advisor Drs. Mosleh Habibullah, M.Pd.
Kata kunci: Terjemahan, Kesalahan Sintaksis, Menulis
Penerjemahan adalah tindakan, proses, atau contoh terjemahan sebagai rendering dari satu bahasa ke bahasa lain. Penerjemahan adalah operasi yang dilakukan pada bahasa: proses penggantian teks dalam satu bahasa untuk teks dalam bahasa lain. Dalam tes teks naratif dengan judul Timun Emas, kesalahan sintaksis dapat melihat kata yang telah diterjemahkan oleh siswa. Dalam fenomena itu peneliti menemukan kesalahan sintaksis dalam melakukan tes di MA. Bustanul Ulum Angsanah dan peneliti akan menganalisisnya.
Berdasarkan fenomena tersebut, ada dua masalah penelitian dalam penelitian ini. Yang pertama, Apa Jenis Kesalahan Terjemahan Sintaksis pada Tugas Menulis Siswa Kelas XI di MA. Bustanul Ulum Sumber Anom Angsanah? Yang kedua, Bagaimana Kesalahan Terjemahan Sintaksis pada Tugas Menulis Siswa Kelas XI di MA. Bustanul Ulum Sumber Anom Angsanah?
Berdasarkan masalah penelitian di atas, ada dua tujuan penelitian. Yang pertama, Mengetahui Kesalahan Terjemahan Sintaksis pada Tugas Menulis Siswa Kelas XI di MA. Bustanul Ulum Sumber Anom Angsanah. Yang kedua, Untuk Menjelaskan Jenis Kesalahan Terjemahan Sintaksis pada Tugas Menulis Siswa Kelas XI di MA. Bustanul Ulum Sumber Anom Angsanah.
Peneliti mendapatkan data dari tes di MA. Bustanul Ulum Angsanah dari kelas sebelas. Observasi untuk mengetahui berapa banyak siswa di kelas. Dokumentasi adalah konten yang berkaitan dengan penelitian ini. Jadi ada tiga metode untuk mendapatkan data, yaitu; observasi, tes dan dokumentasi.
Tidak tersedia versi lain