Text
THE IMPLEMENTATION OF READING ALOUD TECHNIQUE IN TEACHING PRONUNCATION IN SPEAKING SKILL FOR THE AMAZING CLASS AT LPBA NURUL ISLAM KARANGCEMPAKA BLUTO SUMENEP
ABSTRAK
Sri Zanuar Azizah, 2019, The Implementation of Reading Aloud Technique in Teaching Pronuncation in Speaking Skill for the Amazing Class at LPBA Nurul Islam Karangcempaka Bluto Sumenep,Undergraduate, Thesis, Faculty of Tarbiyah, English Teaching Learning Program ( TBI), State Islamic Institude (IAIN) of Madura.
Advisor: Mulyadi, SS.M.Pd
Keywords: Reading Aloud, Speaking Skill
Speaking is one of skill in language, speaking is tool of communication to can interact each other. To deliver the process teaching especially in speaking, the teacher need a technique to make easy the teaching learning process. The research found the unusual technique used by teacher to share the material in speaking subject. The teacher used reading aloud to teach her students in speaking skill. As reseacher know, reading aloud used in reading skill.
This research has two research problem that are: the first, how does the teacher implement reading aloud technique in teaching pronunciation at the Amazing class in LPBA Nurul Islam Karancempaka. The second, what are the students responds on the implementation of reading aloud technique at Amazing class in LPBA Nurul Islam Karancempaka.
In this study, the researcher use qualitative research. The researcher conducted observation, interview and documentation in collecting data. Because the researcher want to know how does the teacher implementation reading aloud technique in speaking skill at LPBA Nurul Islam Karancempaka Bluto Sumenep. To ensure the data which is gotten the researcher cheks validity of data by using triagulation.
The implementation of that technique make student is better in speaking skill aspecially in aquaring the correct pronuncation, because at the time students was wrong to pronunce the word it will be corrected by teacher or they friends.
Finally, this study is expented to be useful fpr the reader and future researcher. The researcher believed that thesis is far from being perfect. So, the reseracher will accept good suggestions and contructive criticims to make this thesis perfect. The researcher also hopes that the thesis will be usuful and contribute some valuable to the researcher herself and all readers the general.
ABSTRAK
Sri Zanuar Azizah, 2019, the implementation of reading aloud technique in teaching pronuncation in speaking class for the Amazing class at LPBA Nurul Islam Karangcempaka Bluto Sumenep Skripsi, Program Studi Bahasa Inggris, Institut Agama Islam Negeri (IAIN) Madura. Fakultas Tarbiyah.
Pembimbing Mulyadi, S.S, M.Pd
Kata Kunci: Membaca Nyaring, Kemampuan Berbicara
Berbicara adalah salah satu kemampuan dalam berbahasa, berbicara adalah alat untuk komunikasi untuk bisa berinteraksi antar sesama. Untuk menyampaikan proses pembelajaran khususnya berbicara, guru membutuhkan teknik untuk memudahkan proses belajar mengajar. Penelitian ini menemukan tehnik yang tidak biasa digunakan oleh guru untuk membagikan materi dalam pelajaran berbicara. Guru menggunakan bacan keras untuk mengajar muridnya dalam keterampilan berbicara, seperti yang peneliti ketahui membaca dengan lantang digunakan digunakan dalam keterampilan membaca.
Penelitian ini memiliki dua perumusan masalah di antaranya: pertama, “bagaimana guru menerapkan tehnik membaca nyaring dengan mengajar cara pengucapan di kelas Amazing di LPBA Nurul Islam Karancempaka Bluto Sumenep”. Kedua, “apa respon siswa tentang penerapan tehnik membaca nyaring di kelas Amazing di LPBA Nurul Islam Karangcempaka Bluto Sumenep”.
Dalam penelitian ini, peneliti menggunakan penelitian Qualitatif. Dalam penelitian ini peneliti juga menggunakan wawancara, observasi dan documentasi dalam pengumpulan data. Karena peneliti ingin tau bagaimana cara guru menerapkan tehnik membaca nyaring dalam kemampuan berbicara di LPBA Nurul Islam Karangcempaka Bluto Sumenep. Kemudian, dalam pengecekan validitas data penelitian menggunakan triagulasi data.
Penerapan tehnik ini membuat siswa lebih baik dalam kemampuan berbicara terutama dalam mendapatkan pengucapan yang bener, karena kadang-kadang siswa salah paham dalam pengucapan kata itu akan dikoreksi oleh guru atau teman mereka.
Dengan skripsi ini, peneliti berharap semoga bermanfaat bagi pembaca dan bagi peneliti selanjutnya. Dan semoga menjadi referensi bagi pembaca.akhirnya peneitian ini diharapkan dapat bermanfaat bagi pembaca dan peneliti dimasa depan. Peneliti percaya bahwa skripsi ini masih jauh dari sempurna sehingga peneliti akan menerima saran yang baik dan kritik yang membangun untuk membuat skripsi ini sempurna. Peneliti juga berharap, bahwa skripsi ini akan berguna dan berkontribusi beberapa hal yang berharga untuk peneliti sendiri dan semua pembaca umum
Tidak tersedia versi lain