Text
THE USE OF AUDIO VISUAL IN TEACHING LISTENING COMPREHENSION AT ELEVENTH GRADE OF SMA ISLAM WALI SONGO KARANG PENANG SAMPANG
ABSTRACT
Fahrul Anwar, 2018, The Use of Audio Visual in Teaching Listening Comprehension at Eleventh Grade of SMA Islam Wali Songo Karang Penang Sampang, Thesis, English Teaching Learning Program Tarbiyah Faculty State Islamic Institute (iain) of Madura . Advisor: Kristanti Ayuanita, M.Pd.
Key word: Listening, Teaching Listening, Audio Visual.
English is international language that is used in communication and studying. There are four skills in English language, there are listening, speaking, reading, and writing skills. According to Burely-Allen, he stated thatlistening is the most difficult skill faced by the Indonesian students in mastering English. Listening has been relegated to a secondary position in the English language learning classroom. Listening is one of necessary components in English language, who wants to study English language it will be impossible without listening skill, keep in mind that
language is a tool of communication which is a system of symbol produced by human being mouth, If you are engaged in human communication, listening never stops, in communication listen each other is very important in order to catch the point of the speakers mean and can respond or reply it. In communication we have to concentration in order to avoid misunderstanding because of other voice came in to.
There are three problems of this study in this research; the first, how does the teacher use audio visual in teaching listening at Eleventh grade Students of SMA Islam Wali Songo Karang Penang Sampang. The second, what are difficulties of using audio visual in teaching listening comprehension at Eleventh grade Students of SMA Islam WaliSongo KarangPenang Sampang and the last how to overcome the difficulties of using audio visual in teaching listening comprehension at Eleventh Grade Students of SMA Islam WaliSongo KarangPenang Sampang.
In this research, the researcher used qualitative as the approach of the research and kind of research is descriptive. The data sources are Teacher and Students. In collecting data the researcher used some procedures those are observation, interview and documentation. The researcher then analyzed the data by collecting, classifying, verifying, analyzing, and drawing a conclusion. Additionally, for getting the validity of data, the researcher used source and method triangulation.
The result of this research are the use of Audio Visual Media to increase the ability of the listener must have a process for done in the implementation. Related to this case, using the process of audio visual media to grow learning listening ability in English lesson, can display the video referred to the use of LCD Projector, laptop, and speaker. Then the teacher deliver a little material with the lecture method which is felt very effective in the delivery of material related to the use of audio visual in the classroom.
ABSTRAK
Fahrul Anwar, 2018, Penggunaan Audio Visual Dalam Mengajar Menyimak Pada Kelas Kesebelas SMA Islam Wali Songo Karang Penang Sampang, Skripsi, Program Pembelajaran Bahasa Inggris Institut Sains Islam Negeri Tarbiyah (iain) Madura. Penasihat: Kristanti Ayuanita, M.Pd.
Key word: Listening, Teaching Listening, Audio Visual.
Bahasa Inggris adalah bahasa internasional yang digunakan dalam komunikasi dan belajar. Ada empat keterampilan dalam bahasa Inggris, ada keterampilan menyimak, berbicara, membaca, dan menulis. Menurut Burely-Allen, ia menyatakan bahwa mendaftar adalah keterampilan paling sulit yang dihadapi oleh siswa Indonesia dalam menguasai Bahasa Inggris. Mendengarkan telah diturunkan ke posisi sekunder di kelas pembelajaran bahasa Inggris. Mendengarkan adalah salah satu komponen penting dalam bahasa Inggris, yang ingin belajar bahasa Inggris tidak mungkin tanpa keterampilan mendengarkan, perlu diingat bahasa adalah alat komunikasi yang merupakan sistem simbol yang dihasilkan oleh mulut manusia, Jika Anda terlibat dalam komunikasi manusia, menyimak tidak pernah berhenti, dalam komunikasi menyimak sangat penting untuk menangkap maksud pembicara dan dapat merespon atau membalasnya. Dalam komunikasi, kita harus berkonsentrasi untuk menghindari kesalahpahaman.
Ada tiga masalah penelitian ini; pertama, bagaimana guru menggunakan audio visual dalam mengajar Listening siswa kelas XI SMA Islam Wali Songo Karang Penang Sampang. Kedua, apa kesulitan menggunakan audio visual dalam mengajar listening comprehension pada siswa kelas XI SMA Islam WaliSongo Karang Penang Sampang dan yang terakhir bagaimana mengatasi kesulitan menggunakan audio visual dalam mengajar listening comprehension pada siswa kelas XI SMA Islam Wali Songo Karang Penang Sampang
Dalam penelitian ini, peneliti menggunakan kualitatif sebagai pendekatan penelitian dan jenis penelitiannya adalah deskriptif. Sumber data adalah Guru dan Siswa. Dalam mengumpulkan data peneliti menggunakan beberapa prosedur yaitu observasi, wawancara dan dokumentasi. Peneliti kemudian menganalisis data dengan mengumpulkan, mengklasifikasikan, memverifikasi, menganalisis, dan menggambar kesimpulan. Selain itu, untuk mendapatkan validitas data, peneliti menggunakan triangulasi sumber dan metode
Hasil dari penelitian ini adalah penggunaan Audio Visual Media untuk mengembangkan kemampuan belajar siswa dan harus memiliki proses untuk dilakukan dalam pelaksanaannya. Terkait dengan hal ini, menggunakan Audio Visual untuk mengembangkan kemampuan siswa dalam pelajaran Bahasa Inggris, dapat menampilkan video dengan menggunakan LCD Projector, laptop, dan speaker. Kemudian guru menyampaikan materi sedikit dengan metode ceramah yang dirasakan sangat efektif dalam penyampaian materi yang terkait dengan penggunaan Audio Visual di kelas.
Tidak tersedia versi lain