Text
THE USE OF VIDEO AS MEDIA IN TEACHING LEARNING VOCABULARY AT TENTH GRADE OF MA MANSYAUL ULUM PASEAN PAMEKASAN
ABSTRACT
Moh Zaifur rahman, 2018, The Use of Video as Media in Teaching Learning Vocabulary at Tenth Grade of Ma Mansyaul Ulum Pasean Pamekasan, thesis, English Teaching Program (TBI). State Islamic Institute (IAIN) Madura. Advisor: kristanti Ayuanita, MP.d
Key word: Teaching Vocabulary, Media, Video
Teaching vocabulary is an activity where the teacher provides English vocabulary lesson in the class while Vocabulary is core component of language proficiency and provides much of the basic for how well learners speak, listen, read, and write. Without an extensive vocabulary and strategies for acquiring new vocabulary learner often achieve less than their potential around may be discourages from making use of language learning opportunities around them, Media is a tool that using in teaching learning process that support the teacher to give explanation to the students toward student interesting and the student have understanding in learning process, video is A sequence of images processed electronically into an analog or digitalformatanddisplayed on a screen with sufficient rapidity as to create the illusion of motion and continuity.
There are three research problem in this study: first, How does the teacher use video as media in teaching learning vocabulary at tenth grade of MA Mansyaul Ulum Pasean Pamekasan, second, What are the advantages of teaching learning vocabulary using video as media at tenth grade of MA Mansyaul Ulum Pasean Pamekasan, and the third, What are disadvantages of teaching learning vocabulary using video as media at tenth grade of MA Mansyaul Ulum Pasean Pamekasan,
This is a qualitative research, researchers collected data from observation, interviews, and documentation. From the data collected, researchers can know the use video as media in teaching learning vocabulary at tenth grade of MA Mansyaul Ulum Pasean Pamekasan, the advantages and disadvantages of the results of teaching and learning that are applied in MA Mansyaul Ulum Pasean Pamekasan.
The results of the study, the use of video as media in teaching vocabulary, there are several advantages and disadvantages in the teaching and learning process at MA Mansyaul Ulum Pasean Pamekasan. The implementation of video in teaching vocabulary can run well. The advantages of teaching vocabulary by using video, students are also interested in it, because some students can memorize vocabulary easier and faster and they can find new words, while the disadvantage of it, there are some problems in the learning process such as when the students make a noisy in the class so that it make another students cannot focus to the lesson and making a voice of video cannot be heard.
ABSTRAK
Moh. Zaifur rahman, 2018, Penggunaan Video sebagai Media Pembelajaran Mengajar Kosakata di Kelas Sepuluh Ma Mansyaul Ulum Pasean Pamekasan, Skripsi, Program Pengajaran Bahasa Inggris (TBI). Lembaga Islam Negara (IAIN) Madura. Penasihat: kristanti Ayuanita, MP.d
Kata kunci: Mengajar Kosakata, Media, Video
Mengajar kosakata adalah kegiatan di mana guru memberikan pelajaran kosakata bahasa Inggris di kelas sementara Kosakata adalah komponen inti dari kemampuan berbahasa dan menyediakan banyak dasar untuk seberapa baik peserta didik berbicara, mendengar, membaca, dan menulis. Tanpa kosakata yang luas dan strategi untuk memperoleh pelajar kosakata baru sering mencapai kurang dari potensi mereka di sekitar mungkin menjadi penghalang dari memanfaatkan kesempatan belajar bahasa di sekitar mereka, Media adalah alat yang menggunakan dalam proses belajar mengajar yang mendukung guru untuk memberikan penjelasan kepada siswa. siswa terhadap siswa yang menarik dan siswa memiliki pemahaman dalam proses belajar, video adalah urutan gambar yang diproses secara elektronik ke dalam format analog atau digital dan ditampilkan pada layar dengan kecepatan yang cukup untuk menciptakan ilusi gerak dan kontinuitas.
Ada tiga masalah penelitian dalam penelitian ini: pertama, Bagaimana cara guru menggunakan video sebagai media dalam mengajar belajar kosakata di kelas sepuluh MA Mansyaul Ulum Pasean Pamekasan ?, kedua, Apa kelebihan belajar mengajar kosakata menggunakan video sebagai media di kelas sepuluh MA Mansyaul Ulum Pasean Pamekasan ?, dan yang ketiga, apa kekurangan belajar mengajar kosa kata menggunakan video sebagai media di kelas sepuluh MA Mansyaul Ulum Pasean Pamekasan?
Ini adalah penelitian kualitatif, peneliti mengumpulkan data dari observasi, wawancara, dan dokumentasi. Dari data yang dikumpulkan, peneliti dapat mengetahui kelebihan dan kekurangan hasil belajar mengajar yang diterapkan di MA Mansyaul Ulum Pasean Pamekasan dan juga tanggapan siswa terhadap media yang digunakan.
Hasil penelitian, penggunaan video sebagai media dalam pengajaran kosakata, ada beberapa kelebihan dan kekurangan dalam proses belajar mengajar di MA Mansyaul Ulum Pasean Pamekasan, kelebihan dalam mengajar dan belajar siswa memiliki respon positif terhadap media yang digunakan. oleh para guru dan siswa juga tertarik dengan hal itu, karena beberapa siswa dapat menghafal kosakata lebih mudah dan mereka dapat menemukan kata-kata baru dan yang paling penting menggunakan media dalam proses pembelajaran kosakata yang sangat menggembirakan, selain itu kelebihan yang dapat diperoleh dalam pembelajaran ini . Dan kerugiannya adalah ada beberapa masalah dalam proses pembelajaran seperti ketika siswa membuat berisik di kelas sehingga membuat siswa lain tidak dapat fokus. Tetapi sang guru segera memberikan solusi.
Tidak tersedia versi lain