Text
THE USE OF ENGLISH COMICS TO STUDENTS READING COMPREHENSION AT EIGHT GRADE OF MTS KHALID BIN WALID BANGKES KADUR PAMEKASAN
ABSTRACT
Jamaluddin, 2018, The use of english comics to students reading comprehension at eight grade of MTs Khalid Bin Walid Bangkes Kadur Pamekasan, Thesis, English teaching learning program (TBI), Tarbiyah department, Advisor: Mulyadi S.S., M,Pd.
Keywords : Reading Comprehension, Media Comic
Reading is one of the important thing especially among students, it becomes most effective ways to improve vocabulary mastery of students. However, a problem right now some students feel boring when reading English text. Because, mostly students hard to comprehend a sentence. Therefore, teacher should have different ways to make their students interest, one of the way can use media comic. This media become very effective way to use, because this media there are pictures that arrange like make a story. Because of that, students will more interest to read and easier to comprehend a text.
While in the research focus, there are two major points. The first is how does the teacher uses English comics as media to teach reading at eigth grade of MTs Khalid Bin Walid Bangkes Kadur Pamekasan, and the second what are the advantages of English comics as media in teaching reading at eight grade of MTs Khalid Bin Walid Bangkes Kadur Pamekasan.
In this research the researcher uses qualitative approach and the kind of research uses descriptive research. By the reasons, in this research focus on describing a text rather than statistical form.
The result of this research, the using media comics to teach reading at eight grade of MTs Khalid Bin Walid Bangkes Kadur Pamekasan the researcher found that there were three section when teacher teach his students as like pre-teaching, whilst-teaching, and post-teaching and the advantages when teacher using media English comics to teach reading at eight grade mostly students feel more interesting in learning process, they feel not boring caused there were many pictures, easier to absorb the material that gave by their teacher, increase curiosity, increase vocabulary, easy for manage class, and make different situation in their learning process
ABSTRACT
Jamaluddin, 2018, Penggunaan Media Komik Terhadap Pemahaman Membaca Siswa Pada Kelas Delapan MTs Khalid Bin Walid Bangkes Kadur Pamekasan, Skripsi, Program Studi Bahasa Inggris (TBI), Jurusan Tarbiyah, pembimbing: Mulyadi S.S., M,Pd.
Kata kunci : Pemahaman Membaca, Media Komik
Membaca adalah salah satu hal yang amat penting terutama di kalangan siswa, ini menjadi cara paling efektif untuk meningkatkan penguasaan kosakata siswa. Namun, masalah saat ini beberapa siswa merasa bosan ketika membaca teks bahasa inggris. Karena, sebagian besar siswa sulit memahami sebuah kalimat. Oleh karena itu, guru harus memiliki cara yang berbeda untuk membuat siswanya tertarik, salah satu caranya dapat menggunakan media komik. Media ini menjadi cara yang sangat efektif untuk digunakan, karena media ini ada banyak gambar gambar yang disusun seperti membuat cerita. Oleh karena itu, siswa akan tertarik untuk membaca dan lebih mudah untuk memahami teksnya.
Sementara dalam fokus penelitian, ada dua poin utama. Yang pertama adalah bagaimana guru menggunakan komik berbahasa inggris sebagai media untuk mengajar membaca dikelas delapan MTs Khalid Bin Walid Bangkes Kadur Pamekasan, dan yang kedua apa keuntungan komik berbahasa inggris sebagai media dalam mengajar membaca di kelas delapan MTs Khalid Bin Walid Bangkes Kadur Pamekasan.
Di dalam penelitian ini peneliti menggunakan pendekatan kualitatif dan jenis penelitianya menggunakan penelitian deskriptif. Oleh sebab itu, penelitian ini fokus pada mendeskripsikan sebua teks dari pada dalam bentuk statistik.
Hasil dari penelitian ini penggunaan media komik untuk mengajar membaca dikelas delapan MTs Khalid Bin Walid Bangkes Kadur Pamekasan peneliti menemukan bahwa ada tiga bagian ketika guru mengajar muridnya seperti pra mengajar, saat mengajar, dan penutup dan manfaat-manfaat ketika guru menggunakan media komik berbahasa inggris untuk mengajar membaca dikelas delapan kebanyakan siswa merasakan lebih menarik dalam proses belajar, mereka tidak merasa bosan karena ada banyak gambar-gambar, mudah untuk menyerap materi yang di berikan oleh guru mereka, meningkatkan rasa ingin tahu, meningkatkan kosakata, mudah mengatur suasana kelas, dan membuat situasi yang berbeda didalam proses belajar mereka.
Tidak tersedia versi lain