Text
THE INFLUENCE OF LISTENING TO ENGLISH TO ENGLISH MUSIC HABIT TOWARD STUDENTS' SPEAKING SKILL AT SECOND SEMESTER OF TADRIS BAHASA INGGRIS IN IAIN MADURA
ABSTARACT
Faela Nurul Qamaril, 2018,The Influence of Listening to English Music Habit toward Students’ Speaking Skill at Second Semester of Tadris Bahasa Inggris in IAIN Madura, Thesis, English Teaching Program (TBI), State Islamic Institute (IAIN) Madura. Advisor: Kristanti Ayuanita, M.Pd.
Key word: students’ habit, listen English music, speaking skill
Speaking is an interactive process of constructing meaning that involves producing and receiving and processing information. Speaking is difficult to try. Listening English music is one way to finding solution looking the real speaker to learn about speaking. students that have habitual in listening English music have good ability in speaking subject.
There are two problems in this study; the first Is there any significant influence of listening to English music habit toward students’ speaking skill at second semester of Tadris Bahasa Inggris in IAIN Madura. The second, How significant the influence of listening to English music habit toward students’ speaking skill at second semester of Tadris Bahasa Inggris in IAIN Madura.
In this research, the researcher uses quantitative approach. The kind of research is correlational research. the population of this study is students in the second semester of TBI at IAIN Madura, that is 146 students of 4 classes. The researcher takes A class consist of 37 students, the instrument used in this research are questionnaire and documentation. Questionnaire is used to get the data about listening to English music habit and documentation is used to get the data about speaking skill.
The result from this research know that “r” count is 0,445, the r-table with N=37 in level 5% = 0,325 and level 1% = 0,418. From the data that have been count, we know that the value “r” count (0,445) is higher than r-table product moment, so the hypothesis is accepted. Its mean that there is influence of listening English music habit toward students’ speaking skill at second semester of Tadris Bahasa Inggris in IAIN Madura.
Based on the result above, it is suggested for english teacher should have more strength by increase their habit of listening to english music, such as giving more assignments to listening.
ABSTRAK
Faela Nurul Qamaril, 2018, Pengaruh Kebiasaan Mendengarkan Musik Berbahasa Inggris Terhadap Kemampuan Berbicara Mahasiswa Semester Dua Tadris Bahasa Inggris di IAIN Madura, Skripsi, Tadris Bahasa Inggris (TBI), Institut Agama Islam (IAIN) Madura. Pembimbing: Kristanti Ayuanita, M.Pd.
Kata kunci: kebiasaan siswa, mendengarkan musik bahasa inggris, kemampuan berbicara
Berbicara adalah proses interaktif membangun makna yang melibatkan memproduksi dan menerima serta memproses informasi. Berbicara sulit untuk dicoba. Mendengarkan musik berbahasa inggris adalah salah satu cara sebagai solusi untuk mencari pembicara yang sebenarnya untuk belajar speaking. Siswa yang memiliki kebiasaan dalam mendengarkan musik bahasa inggris memiliki kemampuan speaking yang baik.
Ada dua masalah dalam penelitian ini, yang pertama apakah ada pengaruh signifikan dari kebiasaan mendengarkan musik berbahasa Inggris tehadap kemampuan berbicara mahasiswa TBI semester dua IAIN Madura.Yang kedua, seberapa signifikan pengaruh kebiasaan mendengarkan musik berbahasa Inggris terhadap speaking skill siswa TBI semester dua IAIN Madura.
Dalam penelitian ini, peneliti menggunakan pendekatan kuantitatif. Jenis penelitiannya adalah penelitian korelasional. Populasi penelitian ini adalah siswa TBI semester dua di IAIN Madura, yaitu 146 siswa dari 4 kelas. Peneliti mengambil kelas A sebagai sampel yaitu 37 siswa, instrumen yang digunakan dalam penelitian ini adalah kuesioner dan dokumentasi. Kuesioner digunakan untuk mendapatkan data tentang kebiasaan mendengarkan musik berbahasa inggris dan dokumentasi digunakan untuk mendapatkan data tentang kemampuan berbicara
Hasil dari penelitian ini diketahui bahwa jumlah “r” adalah 0,445, r-tabel dengan N=37 pada level 5%= 0,325 dan level 1%= 0,418. Dari data yang telah dihitung, kita tahu bahwa nilai “r” (0,445) lebih tinggi dari r-table product moment, sehingga hipotesis diterima. Ini berarti bahwa ada pengaruh kebiasaan mendengarkan musik berbahasa Inggris terhadap kemampuan berbicara mahasiswa TBI semester dua di IAIN Madura.
Sesuai hasil yang didapat, diharapkan guru bahasa inggris lebih menekankan dengan meningkatkan kebiasaan mereka mendengarkan musik berbahasa inggris, seperti memberikan lebih banyak tugas mendengarkan.
Tidak tersedia versi lain