Text
IMPROVING STUDENTS' SPEAKING SKILL THROUGH THREE STEPS INTERVIEW AT SMK HIDAYATUL MUBTADIEN SAMPANG
ABSTRACT
Robbi Haqiqi, 2017, Improving Students’ Speaking Skill through Three Steps Interview at SMK Hidayatul Mubtadien Sampang, Thesis, English Teaching Learning Program (TBI), Tarbiyah Department, The State of Islamic College (STAIN) Pamekasan, Advisor : Eva Nikmatul Rabbianty, M.Pd.
Key word: three step interview, speaking skill.
In learning English, English is taught to the students from the Pre Elementary School up to the University. As we know there are four Skills to study a foreign language those are speaking, reading, writing and listening. English is very important to learn by the students at early beginning until adult. One of the skills in English is speaking. Speaking skill is emphasized on students who learnt English.
This research has a problem as how is the mechanism of three step interview in improving the student’s speaking skill of eleventh grade at SMK Hidayatul Mubtadien Sampang?
This study is to find out the mechanism of three step interview in improving the student’s speaking skill of eleventh grade at SMK Hidayatul Mubtadien Sampang.
The researcher chooses to use class room action research as the method of research. The researcher collects the data by using test and questionnaire. The data is gotten by the students’ problem in their learning process.
The result of the study is known at first time he come in, the result of the student achievement was just 29.166% where the student who passed is just consisting of 7 students and there are 13 student who did not pass. In cycle 1, the researcher got new data where the student who passed is more than in preliminary student which consist of 12 students who passed. In the cycle 2, the researcher had already prepared everything more than in cycle 1. The student who passed is consisting of 17 students. It indicated that the technique is successful.
Suggestion for the teachers to have a high motivation for the students who does not have an interest to learn and speak up in English, given more attention to them so they may study hard, keep spirit and facilities all students to increase their interest in learning English
ABSTRACT
Robbi Haqiqi, 2017,meningkatkan kemampuan berbahasa siswa melalui tiga langkah wawancara di SMK Hidayatul Mubtadien Sampang, skripsi, program tadris bahasa inggris (TBI), jurusan tarbiyah, Sekolah Tinggi Agama Islam (STAIN) Pamekasan, Pembimbing : Eva Nikmatul Rabbianty, M.Pd.
Kata Kunci : tiga langkah wawancara, kemampuan berbahasa.
Dalam pembelajaran bahasa inggris telah di ajarkan kepada siswa dari sebelum Sekolah Dasar sampai Universitas. Sebagaimana kita ketahui ada empat kemampuan untuk mempelajari bahasa inggris yaitu berbicara, membaca, menulis dan mendengarkan. Bahasa inggris sangat penting untuk di pelajari oleh siswa di awal permulaan sampai dewasa. Salah satu kemampuan dalam bahasa inggris adalah berbicara. Kemampuan berbicara ditekankan kepada siswa yang belajar bahasa inggris.
Penelitian ini memiliki permasalahan seperti bagaimana cara kerja dari tiga langkah wawancara dalam meningkatkan kemampuan berbahasa siswa di kelas sebelas SMK Hidayatul Mubtadien Sampang?
Penelitian ini adalah untuk mengetahui cara kerja dari tiga langkah wawancara dalam meningkatkan kemampuan berbicara siswa di kelas sebelas SMK Hidayatul Mubtadien Sampang.
Peniliti memilih untuk menggunakan penelitian tindakan kelas sebagai metode penelitiannya. Peneliti menngumpulkan data dengan menggunakan tes dan daftar pertanyaan. Data di dapatkan dengan permasalahan siswa di dalam proses pmbelajaran.
Hasil dari penelitian diketahui pada saat pertama dia datang, hasil dari pencapaian siswa hanya 29.166% dimana siswa yang lulus hanya 7 siswa dan ada 13 siswa yang tidak lulus. Pada siklus 1, peneliti mendapatkan data baru dimana siswa yang lulus lebih dari penelitian pendahulu yang terdapat 12 siswa yang lulus. Pada siklus 2, peneliti sudah mempersiapkan segalanya melebihi pada siklus 1. Siswa yang lulus ada 17. Itu menunjukkan bahwa tehnik telah sukses.
Saran untuk guru untuk memiliki motivasi yang tinggi untuk siswa yang tidak memiliki ketertarikan belajar dan berbicara Bahasa Inggris, memberi perhatian yang lebih kepada mereka supaya belajar sungguh-sungguh, tetap semangat, dan menfasilitasi siswa untuk meningkatkan ketertarikan mereka dalam belajar Bahasa Inggris.
Tidak tersedia versi lain