Text
THE IMPLEMENTATION OF JOURNAL ASSESSMENT TO READING SKILL OF ENGLISH SUBJECT AT TENTH GRADE OF SMAN 1 PAMEKASAN
ABSTRACT
RizalulHaq, 2019, The Implementation of Journal Assessment to Reading skill of English Subject at Tenth Grade of SMAN 1 Pademawu. Skripsi, program English Teaching Learning Programe (TBI),Tarbiyah Faculty, State Islamic Institute (IAIN) of Madura. Advisor. AfifahRaihany, M. Pd.
Key Words; Journal Assessment, Reading, English Subject.
Assessment is the applying of various ways and use of various tools to obtain information about the extent to which student learning outcomes or competence achievement. Here, the teacher uses journal assessment techniques to determine the level of student achievement. This assessment technique is more suitable than the multiple choice and description assessment. Many students complain when the teacher uses the assessment technique. Finally the teacher here uses journal assessment techniques so students don't get bored and tired. Journal assessment is a personal record of students to write the results of reflection in reading a book, seeing someone, listening to something and the results of the discussion. This assessment technique is applied to English Language Learning. English lessons are English material that is applied to English. Besides that language and language elements are usually taught in English. In this case, focus on Reading is an extraordinary achievement when one consider the number of levels and component that must be mastered.
This study has two formulation of problems including: first, how the implementation of journal assessment to reading skill of English subjects at tenth grade of SMAN 1 Pademawu. Second, how students’ responses to the journal assessment to reading skill used by teachers in English subjects at tenth grade of SMAN 1 Pademawu.
In this study, the researchers used research qualitative while the type of research, researchers used descriptive research. Because it was intended to illustrate how the implementation of journal assessment to reading skill of English subjects at tenth grade of SMAN 1 Pademawu.
The results of this study found that journal assessment to reading skill were very effective to be applied in English subject at tenth grade of SMAN 1 Pademawu. By applying this journal assessment to reading skill the teacher can know the extent to which students can understand and master the material well. When the teacher applies this journal assessment to reading skill. The responses from students is interested, easy and like.
Finally, this research is expected to be useful for future readers and researchers. The researcher believes that this thesis will be useful and contribute something of value to the researcher himself and all general readers
ABSTRAK
RizalulHaq, 2019, Implementasi Teknik penilaian jurnal terhadap keterampilan membaca pada mata pelajaran bahasa inggris di kelas sepuluh SMAN 1 Pademawu. Skripsi, program Tadris Bahasa inggris (TBI), Fakultas Tarbiyah, Instistut Agama Islam Negeri (IAIN) Madura. Penasihat. AfifahRaihany, M. Pd.
Kata kunci: Penilaian Jurnal, Membaca, Pelajaran Bahasa inggris.
Penilaian adalah penerapan berbagai cara dan penggunaan beragam alat untuk memperoleh informasi tentang sejauh mana hasil belajar peserta didik atau ketercapaian kompetensi. Disini guru menggunakan teknik penilaian jurnal untuk mengetahui tingkat ketercapaian siswa. Tekhnik penilaian ini lebih cocok dari pada penilaian multiple choice dan uraian. Banyak siswa yang mengeluh ketika guru menggunakan tekhnik penilain tersebut. Akhirnya guru disini menggunakan teknik penilain jurnal agar siswa tidak bosan dan capek. Penilaian jurnal adalah catatan pribadi siswa untuk menulis hasil refleksi dalam membaca buku, melihat seseorang, mendengarkan sesuatu dan hasil pembahasan. Tekhnik penilaian ini diterapkan pada Pelajaran Bahasa Inggris. Pelajaran bahasa inggris adalah materi bahasa inggris yang di terapkan pada bahasa inggris. Disamping itu atruran bahasa dan unsur kebahasaan biasanya diajari dalam bahasa inggris. Disini difokuskan pada keterampilan membaca, membaca adalah pencapaian luar biasa, ketika seseorang memperhatikan level dan poin penting yang harus dikuasai.
Penelitian ini memiliki dua rumusan masalah di antaranya: pertama, bagaimana penerapan penilaian jurnal terhadap keterampilan membaca dalam mata pelajaran bahasa inggris pada kelas 10 di SMAN 1 Pademawu. yang kedua, bagaimana respon siswa dengan penilaian jurnal yang digunakan oleh guru di mata pelajaran bahasa inggris pada kelas 10 di SMAN 1 Pademawu.
Dalam penelitian ini, peneliti menggunakan penelitian, kualitatif sedangkan jenis penelitiannya, peneliti menggunakan penelitian deskriptif. Karena itu dimaksudkan untuk menggambarkan bagaimana penerapan tekhnik penilaian jurnal dalam mata pelajaran bahasa inggris pada kelas 10 SMAN 1 Pademawu.
Hasil dari penelitian menemukan bahwa penilain jurnal terhadap keterampilan membaca sangat efektif untuk diterapkan pada kelas 10 di SMAN 1 Pademawu. Dengan menerapkan penilaian jurnal ini guru bisa mengetahui sejauh mana siswa dapat memahami dan menguasai materi dengan baik. Ketika guru menerapkan penilaian jurnal ini. Respon dari siswa adalah antusias mengikuti proses penilaian dan lebih berani dalam mengutarakan kritiknya pada jurnal tersebut
Akhirnya, penelitian ini diharapkan bermanfaat bagi pembaca dan peneliti masa depan. Peneliti percaya bahwa tesis ini akan berguna dan menyumbangkan sesuatu yg berharga bagi peneliti sendiri dan semua pembaca umum
Tidak tersedia versi lain