Text
THE STRATEGIES TO SOLVE THE PROBLEMS OF SPEAKING USED BY MEMBERS OF FUN ENGLISH CLUB AT IAIN MADURA
ABSTRACT
Nurul Aini, 2019, The Strategies to Solve The Problems of Speaking Used by Members of Fun English Club t State Islamic Institute of Madura, Thesis, English Teaching Learning Program (TBI), Tarbiyah Department, State Islamic Institute of Madura (IAIN Madura), Advisor: Hasan Basri, M. Pd.
Keywords: Problem In Speaking, Strategy In Speaking English
Speaking is the importance one from the four skills. All the four skills (listening, speaking, reading and writing) speaking seems intuitively the most important. People who know a language are referred to as ‘speaker’ of that language, as if speaking included all other kinds of knowing. But however there are so many problems on it face by members. So the research was interested to know and investigated the members’ problem in speaking skill and also find some strategies to solve the problems of speaking. Strategies are important for language learning because they are tools of active, self-directed involvement, which is essential for developing communicative competence.
There are two focuses in this research, namely: what are the problems of speaking faced by Fun English Club members at IAIN Madura and what are strategies used to solve problems in speaking of Fun English Club members at IAIN Madura.
In this research, the researcher uses qualitative as an approach of this research and descriptive as kind of the research. The researcher uses three instruments in collecting the data; observation, interview and documentation. For analyzing the data, the researcher uses data reduction, data display, and verification. Then the researcher uses triangulation of data source in checking the validity of data.
The result of this research found by the researcher is that the kinds of problem in speaking faced by members of Fun English Club at IAIN Madura. Such as inhibitation, nothing to say, low or uneven participation, mother tounge use, and using formula and grammar. And also there are some strategies to solve the problems of speaking are repeating, translating, getting help, use mime and gesture, internet in handphone.
Based on the result, implementing strategies in speaking English is very useful to help the members of Fun English Club at IAIN Madura and their speaking partners in interacting each other well. It is very good in improving the members’ ability in English so they can use English as an interaction tool for their daily communication in Fun English Club Members.
ABSTRAK
Nurul Aini, 2019, Strategi Untuk Mengatasi Masalah-Masalah Berbicara Bahasa Inggris Yang Digunakan Oleh Anggota Fun English Club di IAIN Madura, Skripsi, Program Studi Tadris Bahasa Inggris (TBI), Jurusan Tarbiyah, Institute Agama Islam Negeri (IAIN) Madura, Pembimbing: Hasan Basri, M. Pd.
Kata Kunci: Masalah Berbicara Bahasa Inggris, Strategi dalam Berbicara Bahasa Inggris
Berbicara adalah salah satu yang penting dari empat keahlian. Semua dari empat keahlian (mendengarkan, berbicara, membaca, dan menulis) berbicara Nampak secara intuitif yang paling penting. Orang yang mengetahui sebuah Bahasa disebut sebagai penutur Bahasa dalam Bahasa, seolah olah berbicara termask semua macam yg lain yg diketahui. Tapi bagaimanapun ada banyak masalah-masalah yang dihadapi oleh anggota anggota. Jadi peneliti tertarik untuk mengetahui dan menginvestigasi ke anggota masalah dalam keahlian berbicara dan juga menemukan beberapa strategi-strategi untuk mengatasi masalah dalam berbicara. Strategi strategi sangat penting untuk pembelajaran bahasa karena mereka adalah alat untuk aktif, keterlibatan mandiri, yang mana termasuk essensial untuk mengembangkan kompetensi yang komunikatif.
Terdapat dua focus dalam penelitian ini yaitu, Apa masalah bebicara yang dihadapi oleh anggota Fun English Club di IAIN Madura dan Apa strategi-strategi yang digunakan untuk mengatasi maslah dalam berbicara oleh anggota Fun English Clubdi IAIN Madura.
Dalam penelitian ini, peneliti menggunakan penelitian kualitatif sebagai pendekatan dari penelitian ini dan deskriptif sebagai jenis penelitian. Peneliti menggunakan tiga instrument dalam mengumpulkan data; observasi, wawancara dan dokumentasi. Untuk menganalisis data, peneliti menggunakan reduksi data, tampilan data, verifikasi. Selanjutnya, peneliti menggunakan triangulasi sumber data dalam mengecek keabsahan data.
Hasil dari penelitian ini peneliti menemukan yaitu macam-macam masalah dalam berbicara yang dihadapi anggota Fun English Club di IAIN Madura. Seperti inhibisi, tidak ada yang dikatakan, partisipasi rendah dan tidak merata, Menggunakan Bahasa ibu, dan menggunakan rumus dan tata Bahasa. Dan juga terdapat beberapa strategi untuk mengatasi masalah berbicara seperti pengulangan, terjemahan, mendapatkan bantuan, menggunakan pantonim dan gerakan, internet dalam handphone.
Berdasarkan hasil, penerapan strategi dalam berbicara Bahasa Inggris sangatlah berguna untuk membantu anggota Fun English Club (FEC) di IAIN Madura dan lawan bicara mereka dalam berinteraksi satu sama lain dengan baik. Hal ini sangat bagus dalam meningkatkan kemapuan anggota dalam bahasa Inggris jadi mereka bisa menggunakan bahasa Inggris sebagai alat interaksi dalam komunikasi keseharian mereka di Fun English Club (FEC) di IAIN Madura.
Tidak tersedia versi lain