Text
THE ANALYSIS OF MISDICTION ON STUDENT’S CAPTION AT WHATSAPP STORY IN STATE ISLAMIC INSTITUTE OF MADURA
ABSTRACT
Rini Astika, 2018. The Analysis of Misdiction on Student’s Caption at WhatsApp Story in State Islamic Institute of Madura. Thesis English Teaching Learning Program (TBI), Tarbiyah Faculty, State Islamic Institute (IAIN) Madura. Advisor: Nina Khayatul Virdyna, M. Pd
Key words: WhatsApp, Caption, Misdiction
Writing is a skill that usually given to almost every people in the world. Writing can be used as a hobby or a job in our daily life. We Can learn to speak naturally; on the other hand, writing is culturally specific, we learn to write if we are member of literate society, and usually only if someone teach us. So, in writing we can express our feelings that we have.
There are two kinds of research problem in this study. The first is what kinds of misdiction on student caption at WhatsApp Story in State Islamic Institute of Madura. And the second research problem is what are the causes of student misdiction on caption at WhatsApp story in State Islamic Institute of Madura.
In this research, the researcher used a qualitative language research to research the student problem in developing an idea in writing an essay. Related with the issue that the researcher found in the field, the researcher wants to describe the issue into a research, so that the confusing of developing idea of students can be solved immediately by the lecturer.
From the result of this research, the common misdiction that happen in the state Islamic Institute student’s is categorized into some type of misdiction, these are; inappropriate word, inappropriate pronoun, two word, disappearance of preposition, and homonym error. And also from the result of this research, the researcher suggest to the reader should be careful in order to make the reader does not making the same mistake with the writer. The reader should criticize every students writing.
ABSTRAK
Rini Astika, 2018. Analisis kesalahan diksi pada caption siswa di cerita whatsapp dalam Institut Agama Islam Negeri Madura. Skripsi Tadris Bahasa Inggris (TBI), Fakultas Tarbiyah, Institut Agama Islam Negeri Madura (IAIN) Madura. Dosen Pembimbing: Nina Khayatul Virdyna, M. Pd
Kata Kunci: Menulis, WhatsApp, Caption, kesalahan diksi
Menulis adalah keterampilan yang biasanya diberikan kepada hampir semua orang di dunia. Menulis dapat digunakan sebagai hobi atau pekerjaan dalam kehidupan kita sehari-hari. Kita dapat belajar berbicara secara alami; di sisi lain, menulis adalah spesifik kultural, kita belajar menulis jika kita adalah anggota masyarakat yang terpelajar, dan biasanya hanya jika seseorang mengajar kita. Jadi, secara tertulis kita dapat mengekspresikan perasaan kita yang kita miliki.
Ada dua macam focus masalah penelitian dalam penelitian ini. Yang pertama adalah apa jenis kesalahan diksi pada caption siswa di WhatsApp Story di Institut Agama Islam Negeri (IAIN) Madura. Dan yang kedua adalah apa penyebab dari kesalahan diksi pada caption siswa WhatsApp Story di State Institut Agama Islam Negeri.
Dalam penelitian ini, peneliti menggunakan penelitian bahasa kualitatif untuk meneliti kesalahan diksi pada caption siswa di WhatsApp Story. Berkaitan dengan masalah yang peneliti temukan di lapangan, peneliti ingin mendeskripsikan masalah tersebut ke dalam suatu penelitian.
Dari hasil penelitian ini, kesalahan diksi pada caption siswa di WhatsApp Story di Institut Agama Islam Negeri (IAIN) Madura dikategorikan ke dalam beberapa jenis kesalahan diksi, yaitu; kata yang tidak pantas, kata ganti tidak pantas, dua kata, penghilangan preposisi, dan kesalahan homonim. Dan juga dari hasil penelitian ini, peneliti menyarankan kepada pembaca agar berhati-hati agar pembaca tidak melakukan kesalahan yang sama dengan penulis. Pembaca harus mengkritik setiap hasil tulisan siswa.
Tidak tersedia versi lain