Text
THE IMPLEMENTATION OF AUDIO LINGUAL METHOD IN TEACHING LEARNING LISTENING COMPREHENSION AT THE SECOND SEMESTER IN TBI DEPARTMENT IAIN MADURA
¬ABSTRACT
Yulia Umami, 2018, “The Implementation of Audio lingual Method in Teaching Learning Listening Comprehension at the Second Semester in TBI Department IAIN Madura, Thesis, English Teaching Learning Program, State Islamic Institute (IAIN) of Madura: Tarbiyah Department, Advisor, Hj. Kristanti Ayuanita, M.Pd.
Key Words: Audio Lingual Method, Teaching Learning and Listening Comprehension.
In learning English, listening is our initial key in knowing the knowledge of English. Listening is one of the ways or abilities that must be possessed by students in order to know how we can know and fluent in English. In learning English especially in listening skills, teachers still need strategy or methods that can be applied in the classroom.
There are three main issues that the researcher wants to examine are (a) how the teacher implement the audio lingual method in teaching learning listening comprehension at second semester in TBI Department IAIN Madura (b) what are the benefits of implementation the audio lingual method in teaching learning listening comprehension at second semester in TBI Department IAIN Madura (c) what are the difficulties of implementation the audio lingual method in teaching learning listening comprehension at second semester in TBI Department IAIN Madura.
The research use a qualitative approach with descriptive research types, data source obtained from observation, interviews and documentation. The informants are teachers and students from D class in the second semester of TBI Department IAIN Madura. And the validate research data using triangulation source.
The result of the study showed that the implementation of audio lingual method in teaching listening comprehension in the second semester in TBI Department IAIN Madura indicated by the act ivies of students of teachers in the classroom, the teacher felt helped in the teaching process and students felt motivated in learning English especially in listening skills.
Based on the result above its suggest for English teacher to develop the audio lingual method in teaching English especially in listening skills to make students have motivation and interest to learn English, also suggest the teacher to be a good facilitator during teaching learning process by using audio lingual method.
ABSTRAK
Yulia Umami, 2018, “The Implementation of Audio lingual Method in Teaching Learning Listening Comprehension at the Second Semester in TBI Department IAIN Madura, Skripsi, Program Study Bahasa Inggris, Institut Agama Islam Negeri (IAIN) Madura. Jurusan Tarbiyah, Pembimbing. Hj. KristantiAyuanita, M.Pd.
Kata Kunci: Metode Audio Lingual, Belajar Mengajar Menyimak dan Menyimak.
Dalam pembelajaran bahasa Inggris, menyimak adalah kuci awal kita dalam mengetahui ilmu tentang bahasa inggris. Menyimak ialah salah satu cara atau kemampuan yang harus dimiliki oleh siswa agar tau bagaimana kita bisa mengetahui dan lancar dalam berbahasa inggris. Dalam pembelajaran bahasa inggris terutama mahir dalam menyimak guru masih membutuhkan strategi atau metode yang bias diterapkan atau diaplikasikan dikelas.
Ada tiga pokok permasalahan yang ingin diteliti oleh peneliti adalah (a) bagaimana guru menerapkan metode audio lingual dalam belajar mengajar menyimak di semester dua di program study Tadris Bahasa Inggris IAIN Madura (b) Apa manfaat dari penerapan metode audio lingual dalam belajar mengajar menyimak di semester dua di program study Tadris Bahasa Inggris IAIN Madura (c) Apa kesulitan dari penerapan metode audio lingual dalam belajar mengajar menyimak di semester dua di program study Tadris Bahasa Inggris IAIN Madura.
Penelitian ini menggunakan pendekatan kualitatif dengan jenis penelitian deskriptif. Sumber data yang didapatkan dari obseravasi, interview dan dokumentasi. Informannya adalah guru bahasa inggris di IAIN Madura dan murid dari kelas D semester dua program studi Tadris Bahasa Inggris di IAIN Madura.
Hasil dari penelitian menunjukkan bahwa penerapan metode audio lingual dalam belajar mengajar dan menyimak pada murid semester dua di program study Tadris Bahasa Inggris yang ditunjukkan oleh aktivitas siswa dan guru dikelas, guru merasa terbantu dalam proses mengajar dan murid merasa termotivasi dalam belajar bahasa inggris khususnya skill menyimak.
Sesuai dengan hasil yang didapat, diharapkan guru dapat mengembangkan metode audio lingual dalam mengajar bahasa inggris terutama dalam menyimak agar murid bisa memiliki motivasi and tertarik untuk lebih belajar lagi tentang bahasa inggris, guru juga diharapkan dapat menjadi fasilitator yang baik selama proses belajar mengajar dengan menggunakan metode audio lingual.
Tidak tersedia versi lain