Text
THE CORRELATION BETWEEN TRY OUT AND STUDENTS’ ENGLISH ACHIEVEMENT AT NINTH GRADE OF JUNIOR HIGH SCHOOL IN SMPN 2 PADEMAWU PAMEKASAN
ABSTRACT
Melisa Febriana Rosyadi, 2014, The Correlation between Try Out and Students’ English Achievement at Ninth Grade of Junior High School in SMPN 2 Pademawu Pamekasan. Undergraduate, Thesis, English Teaching Learning Program (TBI), State Islamic Institute (IAIN) Madura. Advisor: Henny Uswatun Hasanah, M.Pd.
Keywords: Try Out, Students’ English Achievement.
The educational ministries provide the simulation or replication questions which are similar to the final examination questions to check and measure the students’ ability and readiness, and those stimulations we call as try-out examination. Try Out is one of kinds of tests which is given to students before the final examination done.
Students’ achievement reveals nothing about how that achievement has changed in the short or long term, or what factors related to instruction or other influences contributed to that achievement.
The research problem in this research is does try-out correlate to the students’ English achievements at the ninth grade of SMPN 2 Pademawu Pamekasan.
The researcher uses quantitative approach in this research. The researcher collects the data are analysed by using statistical procedures and the data is collected in quantitative report. Data source in this research are the students at the ninth grade of SMPN 2 Pademawu Pamekasan. The researcher can get the data through test and documentation. Test was to obtain the data related to X variable (Try Out) as independent variable. Researcher uses spearman brown formula to know whether the reliabilities of this test. While documentation was to obtain the data related to Y variable (students’ English achievement) as dependent variable. The researcher collected the data from 21stApril. Data analysis technique that researcher used was statistical analysis by using product moment formula.
The correlation is sufficient/enough significance. It is proven after knowing the result of statistical analysis shows that “r” value is 0,564. It is more than “r” table in significance level 95% and 99% with N=24. The value is0,404 and0,515. Then the researcher compared it with table interpretation “r” product moment. It is between interval 0,40-0,70 with sufficient/enough interpretation.
Based on the result above, Ha hypothesis is accepted. The researcher can give conclusion that there is correlation between Try Out and students’ English achievement at the ninth grade of Junior High School in SMPN 2 Pademawu Pamekasan.
ABSTRAK
Melisa Febriana Rosyadi, 2014, Hubungan antara Try out dan Pencapaian Bahasa Inggris Siswa di kelas 9 SMPN 2 Pademawu Pamekasan. Strata 1, Skripsi, Tadris Bahasa Inggris (TBI), Institute Agama Islam Negeri (IAIN) Madura, Pembimbing: Henny Uswatun Hasanah, M.Pd
Kata Kunci: Try Out (Stimulasi Pertanyaan), Penguasaan Bahasa Inggris Siswa
Kementrian pendidikan menyediakan stimulasi pertanyaan yang mirip dengan pertanyaan ujian akhir untuk mengecek dan mengukur kemampuan dan kesiapan siswa, dan stimulasi tersebut kita kenal dengan ujian try out. Try out adalah salah satu dari macam-macam tes yang diberikan kepada siswa sebelum ujian akhir dilaksanakan.
Permasalahan dalam penelitian ini adalah apakah try out berhubungan dengan pencapaian bahasa inggris siswa di kelas 9 SMPN 2 Pademawu Pamekasan?
Peneliti menggunakan pendekatan kuantittative dalam penelitian ini. Peneliti mengumpulkan data yang dianalisa menggunakan prosedur statistic dan data tersebut disajikan dengan laporan kuantitative. Sumber data dalam penelitian ini kelas 9 SMPN 2 Pademawu Pamekasan. Peneliti dapat memperoleh data melalui tes dan dokumentasi. Tes untuk menghasilkan data yang berhubungan dengan variable X (Try out) sebagai independen variable. Peneliti menggunakan formula Sperman brown untuk mengetahui reliabilitas dari tes ini. Sedangkan dokumentasi untuk menghasilkan data yang berhubungan dengan Y variable (pencapaian bahasa inggris siswa) sebagai dependent variable. Peneliti mengumpulkan data dari tanggal 21 april. Teknik analisa data yang peneliti gunakan adalah analisis statistik menggunakan product moment.
Hubungan dalam penelitian ini cukup signifikan. Hal tersebut terbukti setelah mengetahui hasil analisis statistic yang menunjukkan bahwa nilai “r” 0,564. Nilai “r” lebih dari “r” tabel dalam level signifikan 95% dan 99% dari 24 siswa. Nilai “r” tabelnya adalah 0,404 dan 0,515. Kemudian peneliti membandingkannya dengan tabel interpretasi produk moment. Itu antara interval 0,40-0,70 dengan interpretasi yang cukup.
Berdasarkan hasil diatas, hipotesis Ha bias diterima. Peneliti dapat memberikan kesimpulan bahwa ada hubungan antara try out dengan pencapaian bahasa inggris siswa di kelas 9 SMPN 2 Pademawu Pamekasan.
Tidak tersedia versi lain